Fogyás+Egészség=Dietetikus
2019. március 04. írta: Claudia Photography

Fogyás+Egészség=Dietetikus

Sokan küszködünk a túlsúllyal, az egészséges életről meg csak álmodunk, mert annyi minden "egészség tipp" befolyásol minket, hogy az már megszámolhatatlan.

 

Ilyen fogyókúra, olyan fogyókúra, nekem ez vált be nekem meg az...

És persze ezek után kipróbálom azt a nagy csodát, amitől a kolléganőm, barátnőm lefogyott és nem, hogy fogyok hanem még hízok is tőle, és ha azt gondoltam, hogy az energiaszintem nem lehet lejjebb már, hát tévedtem.

A nagy elkeseredettségben meg mit tudunk csinálni? Hát koplalunk mert az "aztán legalább hat"!

Ja ja, addig amíg valami apróságot meg nem eszünk mert akkor aztán tízszeres sebességgel ugranak fel a kilók, mivel a szervezetünknél azt  a kódot váltottuk  ki a koplalással, hogy raktározz, raktározz!

 

Szerintem értitek miről beszélek.

Igen, igen ez az az ördögi kör amelytől oly sokan meg szeretnénk szabadulni.

 

Én sokáig a "szerencsés", vékony emberek közé tartoztam, pajzsmirigy betegségem ellenére is, ami ritkaság. Mivel ennek a betegségnek az egyik legrosszabb mellékhatása a hízás. Amibe aztán pár éve én is belecsöppentem. Rengeteget foglalkoztam az egészségemmel testileg és lelkileg is. Sokat olvastam, tanultam és tettem is az egészségemért, addig a pontig amíg sajnos elhatalmasodott rajtam ez az egész! És ezt nem feltétlenül a felszedett kilókra értem, bár az is zavart, hanem az a mérhetetlen rossz közérzet. Szörnyű még leírni is, hogy mennyit szenvedtem. Az örökös gyengeség, haspuffadás, gyomorgörcs, emésztészavar. Nem volt szünet egy percre sem! Mindig volt valami, ami épp fájt! 

 

Ebből lett aztán elegem, mivel úgy éreztem, hogy minden tőlem telhetőt megtettem, de be kellett látnom, hogy ez már megfelelő segítség nélkül nem megy! Ezért fordultam Heszberger Edinához aki dietetikus és táplálkozási szakértő. Edina készséggel adott egy időpontot amit alig bírtam kivárni! Izgatott voltam, hogy és miként fog zajlani a konzultáció és a gépi mérés. Mi derül ki, mi sem, hogy lesz tovább stb... El nem tudtam képzelni ennek a menetét, mivel korábban nem vettem részt még hasonlón sem!

 

Edina egy nagyon nyugodt, kiegyensúlyozott, tündéri személyiség. Ahogy elmondta nagy vonalakban mire számítsak, hogy fog történni az állapotfelmérés, azonnal tudtam, hogy jó kezekben vagyok!

 

Edina a Metodic módszerrel vizsgált engem, több órán keresztül, ami szintén egy nagyon jó érzés volt számomra, mivel ez nem az a hely ahol 10-20 percben megmondják, hogy kb. mit egyél, mennyit mozogj aztán kész, boldogulj ahogy tudsz!

Itt nagyon alapos a mérés. Itt aztán minden kiderül, mire vagy allergiás, mire érzékeny, melyek azok az élelmiszerek ami nem jó a te szervezetednek, de az is kiderül, hogy mi bír gyógyító hatással rád! Így rengeteg új étellel, ízvilággal ismerkedtem meg.  Nem koplaltam, éheztem egy percig sem. Nem volt ezentúl soha, hogy ájuldoztam, remegtem mert annyira leesett a vércukrom és még sorolhatnám... Minden kellemetlenségem megszűnt! Energiával teli volt minden napom!

 

Mert ami a lényeg, hogy nem egy adott diétát írnak fel mindenkinek aki épp odatéved, hanem teljesen egyedi, csak a Te anyagcseretípusodnak megfelelő élelmiszerekből és adagokból áll a napi étkezésed! MIVEL NINCS KÉT EGYFORMA EMBER!!!

Engem már ez meggyőzött!!!!

 

Ha Te is hasonló cipőben jársz mint én akkor próbáld ki a módszert! Én tiszta szívvel ajánlom!

 

A továbbiakban összeszedtem minden hasznos információt, hogy átlásd a módszert! Remélem tudok vele segíteni!! Élj Te is egészségesen!

 

 

 

Miért sikertelen a legtöbb fogyókúra? - Válaszok az optimális testsúlyért, az egészségért!

 

„Próbáld ki, nekem bevált!” - gyakran hangzik el ez a mondat ismerősök, barátok között. Tapasztalatból állítja ezt a Metodic Kaposvár dietetikus, táplálkozási szakértője, Heszberger Edina is.

 

A világ szinte minden táján, így Magyarországon is , nők és férfiak milliói vannak túl sikertelen fogyókúrákon, vitalizálást ígérő diétákon. Hetekig, hónapokig tartó szenvedés, lemondás és általában sok-sok elköltött pénz után az eredmény legtöbbször csupán a kúra ideje alatt látható.  Nem egyedi, hogy a fogyókúrázó később több kilót szed föl, mint amennyit leadott.   

A témáról a Metodic Kaposvár dietetikus, táplálkozási szakértője, Heszberger Edina beszél.

 

 

— Induljunk ki abból az alapvető tényből, hogy különbözőek vagyunk. Azonban nem elég csupán az alkattal magyarázni az elhízást, és az alacsony energiaszintet. Mélyebbre kell ásnunk, egészen a forrásokig, a táplálkozásig, mert nemcsak kívül, de belül sem vagyunk egyformák. Több évtizedes kutatások, vizsgálatok is alátámasztották, hogy az anyagcserénk különbözősége határozza meg a táplálékok hasznosulását, vagy éppen káros hatását a testünkben. Ez az oka annak, hogy nem működnek a sablon diéták, hiszen ugyanannak a tápláléknak más a hatása az eltérő anyagcseretípusba tartozó szervezetre nézve.

Gondoljuk csak végig: egy eszkimónak és egy indiainak is más élelemre van szüksége ahhoz, hogy teste optimálisan tudjon működni.  A nem megfelelő táplálék folyamatosan irritációnak teszi ki a testet, amelyből kialakulhatnak az allergiák, majd a betegségek. Mindenkinek szüksége van napi minimum kalória bevitelre. Ha a diétázó a szükséges minimum alatti mennyiséget fogyasztja, akkor rövidtávon lehet, hogy jobban érzi magát, de a szervezete ez idő alatt úgynevezett „vész-üzemmódba” kapcsol, és ha a diéta után visszatér a régi étkezési szokásaihoz, onnantól a szervezet mindent tartalékolni fog. Ez vezet a visszahízáshoz, a jojó-effektushoz.


Mire alapozza a Metodic-módszer a személyre szabott táplálkozási tanácsadást?
—  50 év kutatási eredményei bizonyítják módszerünk hatásosságát. Egy német orvostechnikai műszer segítségével először meghatározzuk páciensünk anyagcsere típusát. Ennek megfelelően állapítjuk meg, mit kell ennie ahhoz, hogy a szervezete az idegrendszerét-, a hormonrendszerét-, és az emésztőrendszerét tekintve egyensúlyba kerüljön.  Manapság divatos a koleszterinmentes és szénhidrátszegény étrendet ajánlani, pedig az nem minden szervezet számára lehet hatékony és elégséges. Bármilyen furcsának tűnik, vannak olyan típusú emberek, akiknek jó minőségű szénhidrátokban gazdag étrendet kell fogyasztani, ezáltal érik el az optimális testsúlyukat és nyerik vissza energiájukat. Másoknál pont az ellenkezője igaz, fehérjékben és zsírokban gazdag táplálékra van szükségük. Ezért is fordulhat elő, hogy családon belül az azonos táplálkozási szokás az egyik embernél nem okoz túlsúlyt, a másiknál viszont igen.

Mit tudhatunk meg a méréskor?
— A mérés eredményeiből az anyagcsere típust deríthetjük ki, ami alapján meghatározható, hogy a páciensnek milyen gyakran, mennyi fehérjét, zsírt és szénhidrátot kell fogyasztani. Tehát nem csak a bevitt kalória mennyisége a fontos, hanem az összetétele is. Ezért egyénenként állítom össze a mintaétrendet. Olyan élelmiszerlistával kiegészítve, ami segíti a páciens mindennapi helyes táplálkozását.

Mi történik a szervezetben a változtatások hatására?
— A helyes étrend természetes „mellékhatásaként” normalizálódik a testsúly, szabályozódik a vércukorszint, a vérnyomás, elmúlhat a reflux, megoldódhat akár egy pajzsmirigyprobléma is. Erősödik az immunrendszer és megnövekszik az energiaszint, mert felszabadul az az energia, amit a test eddig a nem megfelelő táplálék feldolgozására fordított. A Metodic-módszer azért több, mint a sablon diéták, vagy a divatos fogyókúrák, mert az egészséget szem előtt tartva veszi figyelembe a szervezet egyedi genetikai, és életviteli sajátosságait.

 

tovább a cikkre:

http://kapos.hu/hirek/egeszsegugyi_anyagok/2013-01-22/miert_sikertelen_a_legtobb_fogyokura_-_valaszok_az_optimalis_testsulyert_az_egeszsegert_.html

 

Metodic - Egyénre szabott táplálkozási módszer

 

 

Anyagcseretípust meghatározó ingyenes kérdőív:

https://metodic.hu/anyagcsere-kerdoiv/

 

 

Változatosság, mértékletesség: cél a tudatos táplálkozás

 

Egyre tudatosabban táplálkoznak a magyarok, derült ki a GfK legfrissebb felméréséből, s mind többen figyelnek az ideális testsúlyuk megtartására vagy elérésére.

 

– Magam is tapasztalom, egyre többen figyelnek rá, mit esznek – magyarázta Heszberger Edina kaposvári dietetikus és táplálkozás-szakértő. – Ám általános tanácsot nem lehet adni, hiszen valójában egyénre szabott, kinek mi használ, azaz attól, hogy elvileg egészséges valami általánosságban, személyre lebontva nem feltétlenül igaz.
A dietetikus elismerte, a minőségi élelmiszerek drágábbak, mint a kevésbé egészségesek, ám ez nem feltétlenül jelenti, hogy a tudatosan táplálkozóknak sokkal többet kell költeniük étkezésre.
– Ha az ember odafigyel, mit eszik – jegyezte meg Heszberger Edina –, rengeteg olyan élelmiszer kikerül az étrendjéből, melyre korábban költött, s ezzel spórolhat. Összességében szerintem a tudatos táplálkozás maximum tíz százalékkal drágítja az étkezési költéseket.

Ahhoz persze, hogy értelme és hosszú távon eredménye legyen az egészséges táplálkozásnak, elsőként szakítani kell a szokásokkal, vagyis a tudatos táplálkozás leginkább fejben dől el.
– Azt is meg kell választani, melyik módszer a legjobb az egyén számára – folytatta a dietetikus –, ugyanis annak semmi értelme, hogy megannyi irányzatba belekapjon az ember. A testi igényeknek megfelelő táplálkozás a lényeg, vagyis például valakinek káros a sok tej, másnak kifejezetten hasznos.
Heszberger Edina szerint az egészséges táplálkozás nem azt jelenti, hogy sok mindenről le kell mondani, hiszen éppen a változatosság az egyik legfontosabb szempont a tudatos táplálkozásnál. A másik pedig a mértékletesség, vagyis bizonyos dolgokról le kell tudni mondani.
– Az édesség például senkinek sem hasznos – mondta a táplálkozás-szakértő –, persze akad, akinek a szervezete jobban tolerálja a bevitt cukrot, azaz kevésbé hízik tőle. Megfelelő étrend mellett azonban nem kell teljesen lemondani róla, csak éppen tudni kell, mikor, s főleg mennyit szabad belőle. Ha valaki szereti például a süteményeket, mértékkel, de nyugodtan fogyassza, hiszen az egészséges táplálkozás célja éppen nem az önsanyargatás, hiszen utóbbi pszichikai problémákat okozhat.

 

Tovább a cikkre: https://www.sonline.hu/somogy/kozelet-somogy/valtozatossag-mertekletesseg-cel-a-tudatos-taplalkozas-694341/

 

Metodic Szeged - Anyagcseretípus mérésen alapuló módszer

 

 

Elérhetőségek:

https://metodic.hu/

https://www.facebook.com/metodic/

 

Amennyiben tetszett a cikk és szeretnél többet megtudni rólam, kattints weboldalamra: 

http://claudiaphotography.wixsite.com/claudiaphotography

 

A bejegyzés trackback címe:

https://claudiaphotography.blog.hu/api/trackback/id/tr7714667691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása