Amit mindenkinek tudnia kellene a fotózásról!
2017. augusztus 15. írta: Claudia Photography

Amit mindenkinek tudnia kellene a fotózásról!

Kedves Nőtársaim!

 

Ezzel a cikkel sok mindent szeretnék Nektek üzenni!

Lesz itt szó arról, hogy miért válassz női fotóst, vagy miért válassz olyan univerzális női fotóst mint pl. én vagyok!

Beszélek "rossz fotósokról" is akik csak vettek egy fényképezőgépet, hogy  milyen jó lesz csajokat lesni az objektíven keresztül!

Betekintést nyerhetsz a kulisszák mögé egy fotózás menetében, hogy mire kell figyelned és mire készülj...

Remélem hasznos lesz és tudok segíteni!

 

Ha esetleg a témához kapcsolódóan lenne kérdésed vagy hasznos tapasztalatod, akkor kommentben nagyon szívesen látom.

Segítsünk egymásnak, tartsunk össze mi, igazi Nők!! ;)

Modell: Máté Claudia

( Sok levelet kapok azzal a kérdéssel, hogy: rólam ki készíti a képeket? A válasz, hogy a magamról készült képeket is én készítem a sminkkel, frizurával együtt. És édesanyám segít a gomb lenyomásában )

 

Neked is régi álmod, hogy egyszer egy örök emlék, egy profi fotósorozat készüljön Rólad, de kellemetlen egy férfi fotós előtt ezt az egészet csak elgondolni is!

Vagy találtál egy női fotóst de ő csapatban dolgozik és rajta kívül még 2-3 idegen embernek (sminkes, fodrász, stylist..) kell megfelelni!?

(Teszem hozzá ez nagyon jó ám ha egy csapat készíti a munkát, DE!!! és itt a lényeg kedves Hölgyeim, hogy ég és föld egy reklámanyagot készíteni egy céges megrendelés alapján, egy profi stábbal, profi modellel és más egy úgymond "átlagemberről" fotósorozatot készíteni, aki nem modell és nem is akar az lenni, hisz otthon várja a gyermeke és férje és egész más a hivatása, csak szeretné magát így is látni egyszer az életben, vagy jólesne neki egy kis önbizalom növelés és sorolhatnám a fotózás indokát, amiért elhatározza ezt egy édesanya, egy feleség vagy bárki, hiszen ezt ahogy sokszor hangsúlyozom is, már nem csak a modellek és sztárok kiváltsága. Készülhet Rólad is olyan szép fotósorozat mint bármilyen magazinban szereplő sorozat, és nem kell hozzá modellnek lenned! Dolgozhatsz postán, bankban, lehetsz ápolónő, óvónő vagy épp főállású édesanya.)

Mindenkinek jár az a nap ami csak róla szól. És az a feltöltődés ami egy ilyen önbizalombomba után történik! Legalábbis én 100%-ban ezt tapasztalom a munkáim során! Sok édesanya jelezte vissza mennyire hasznos volt számára a fotózási nap, ahol ő volt a központban, róla szólt minden, és így frissült erővel, önbizalommal feltöltődve ment haza családjához. Ezért hangsúlyozom az "ÉN IDŐ" fontosságát!

Tehát a lényeg, hogy a mindennapi nőtársaim nem profi modellek és épp elég kihívás, hogy találjanak egy embert akiben megbíznak, vagyis teljes mértékben rábízzák magukat, nemhogy még több vadidegen ember előtt feszengjenek, haverkodjanak.

Hozzá teszem azt is, lássuk be, hogy ezek az univerzális fotósok amilyen én is vagyok háromszor annyit dolgoznak. Ugyanis még 2-3 ember munkáját is el kell végezni. De én képes vagyok megtenni azért, hogy segítsek Neked és ne kelljen annyira kilépni a komfortzónádból!

 

Modell: Bea

(Bea egy 27 éves fiú édesanyja és születésnapjára kapta a fotózást)

 

Mert bizony azon a napon még a saját rossz démonjaiddal is kell harcolni, igaz?

Figyelj csak, ugye ismerős?
 

-Mi lesz ha odaállok a kamera elé és olyan leszek mint egy kővé dermedt szobor!

-Tuti nem fogom megérteni mit is kell csinálnom!

-Mi lesz ha pislognom kell?

-Túl idős vagyok már ehhez!

-Izgalmamban lenyaltam a rúzst és elment már a sminkes, mi lesz most velem, hogy nézek én ki?

-Tuti úgy nézek ki mint egy bálna!

-Tudtam, hogy nem kellett volna ennem már egy hónapja, talán akkor jobban néznék ki!

-Mit is keresek itt, mikor megmondták már 20 éve is, hogy nem vagyok fotogén!

-Igen, igen..hiszen az utolsó jó kép az ovis koromban készült azóta minden képen szörnyen ronda vagyok!

-Vajon mindenki kiszúrta rajtam, hogy mekkora a hátsóm?

-Tuti nem tudnak olyan gatyát adni ami rámegy a combomra...

 

Na, ki ismert magára csajok? :) Ugye ugye... :D Istenem, mi nők ha nem lennénk :D

Ha Te is így érzed, akkor rám van szükséged!!!

 

előtte-utána

Modell: Brigitta

(Brigitta egy pici kislány csodálatos anyukája)

Én, női fotósként egyedül dolgozom, tehát én készítem el a gyönyörű sminkedet és frizurádat is (és ugye egész végig ott leszek, tehát bármi baleset történik akkor én ugrok és már korrigálom is).

És segítem összeállítani a legelőnyösebb szetteket amiben fotózunk.

Én ugyanis azt kérem, hogy hozd magaddal a te személyes ruhadarabjaidat. Ezért hozzám többségben, bőröndökkel érkeznek a hölgyek.

Van, hogy férjünk azt hiszi elköltözik otthonról :D Ezen mindig annyit szoktunk nevetni, mikor előadják a férfiak reakcióit:

-Minek kell ennyi gönc?

-Egy hónapra mész?

-De most komolyan, hazajössz még ma?

:D :D :D

De vissza a komoly dolgokhoz!

Hogy miért is jobb ez megint mint az, hogy adnak a fotózáshoz ruhákat?

Szintén csak a tapasztalat, ami az én hátam mögött ez 22 évet takar!!!

Tehát a ruha: Jaja tök jól hangzik, hogy kapsz a fotózásra ruhát (hozzá teszem ha ragaszkodsz hozzá akkor lehet, mi sem egyszerűbb)

DE! és itt van ismét a lényeg, hogy ha elkezd valaki téged öltöztetni, aki vadidegen és fogalma sincs, hogy Te ki fia borja vagy, az szerinted eltalálja majd azt a ruhát amiben te jól fogod érezni magad? Ugye, hogy nem!!

És itt nem arról beszélek, hogy ügyetlen a stylist! Hanem arról, hogy ismét a lényeget mondjuk ki, hogy Te nem vagy modell! Mert amíg egy profi modellre bármit ráaggatnak és ő ugyanazt a formát tudja hozni mint amit megmondtak neki, addig egy olyan nő aki nem profi modell, sokkot kap! Nem képes senki egy pillanat alatt azonosulni abban a szituációban abban a teljesen más ruhába, totál idegen az egész és ott fogsz a kamera előtt feszengeni mint egy lelenc gyerek.

Tehát én ezért kérem, hogy a fotózásra jelentkező hölgy, hozza a saját ruháit és ki szoktam még ezen belül is hangsúlyozni, hogy ez nem azt jelenti, hogy most azonnal menjen és vegyen 100 új ruhát és úgy hozza, hogy még lóg a címke rajtuk, mert akkor szinte ugyan ott vagyunk mintha én biztosítottam volna azokat. Jó képek úgy születnek, ha a szeretett ruhadarabjaiban készülnek. Amiben azt mondja, hogy na ez én vagyok, mert imádom és kényelmesen, komfortosan érzem benne magam, mert már nem először van rajtam. Hasznos szokott az is lenni ha kölcsönkérnek ruhákat barátnőtől, családtagtól. De azt is már otthon próbálgatják és jól érzik benne magukat!

Modell: Erika

(Erika üzletasszony és egy 13 éves kislány édesanyja!)

 

Smink és frizura:

Nem egyszerű dolog! Itt már én sem tudok a komfortzónádon belül zsonglőrködni!

Itt bizony változni kell! Mert ha az a smink kerül az arcodra amit megszoktál a mindennapjaidban az nem lesz jó. Főleg ha nem is sminkeled magad, vagy helytelenül.

Itt bíznod kell bennem, hogy csakis a legjobbat akarom Neked! Képeimen láthatod, hogy nincsen senki túlsminkelve nálam. Nincsenek hatalmas alkalmi sminkek, strasszokkal, csillámokkal és színekkel és minden mással ami idegen és már túlzás lenne. Azt szintén meghagyjuk a profi modelleknek vagy a sminkversenyekre.

Mégis fura lesz arra készülj! Kell pár perc és sok jó szó, hogy elfogadd magad. És büszkén mond a tükörnek: EZ IS ÉN VAGYOK! SZÉP VAGYOK!

Mert tényleg az is te leszel. És élvezd, a pozitív változást!

Mert ezért jöttél, nem? Tehát örülj minden olyan változásnak ami bár szokatlan, de Téged emel és erősít! :)

Frizurákban sincs nálam semmi drasztikus dolog, mint ahogy láthatod. Szeretem a nőies, laza hullámokat, ami minden nőt álomnővé varázsol. Csak nézd meg hatalmas női ikonjainkat: Sophia Loren, Marilyn Monroe, Brigitte Bardot. Rájuk nézve azonnal láthatod, hogy ez működik! 

 

Modell: Edina

(Edina egy háromgyermekes édesanya, akit férje lepett meg egy gyönyörű fotózással)

Tehát ez volt az előkészület :) ami legalább egy óra, de inkább kettő, mivel nincs két egyforma ember. Ez épp elég idő arra, hogy mire kamerám elé állsz már baráti legyen köztünk a hangulat!

Senki előtt nem kell még pluszban feszengeni, mint ahogy előbb írtam, épp elég feladat ez magában is egy kevesebb önbizalommal rendelkező Nőnek.

És persze még ez sem minden!!! Mert a profi, magazin minőségre kidolgozott képeken kívül egy olyan napot tudhatsz magad mögött amiben:

1.  nem kellett izgulni, feszengeni

2.  épült az önbizalmad

3.  rengeteg hasznos szépségtanácsot tanultál

4.  sminkelés alapjait sajátíthatod el

Tehát ez messze nem "csak egy fotózás"!

Mert minden tudásomat, amit gyerekkorom óta szereztem a modell szakmában, itt most átadom Neked.

Tovább a cikkre ahol a teljes verziót olvashatod: http://claudiaphotography.wixsite.com/claudiaphotography/single-post/2017/07/30/amit-mindenkinek-tudnia-kellene-a-fotozasrol

A bejegyzés trackback címe:

https://claudiaphotography.blog.hu/api/trackback/id/tr3312751214

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása